Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Modelling Knowledge Spillovers via Collaboration between Creative Employees
Rok: 2015
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Advances in Education Research. Vol. 85: Proceedings from ICEA 2015
Název nakladatele: Information Engineering Research Institute
Místo vydání: Bellflower
Strana od-do: 106-111
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Modelování znalostních přelévacích efektů vzniklých ze spolupráce prostřednictvím kreativních zaměstnanců Kreativita a inovativnost reprezentují klíčové faktory, které vytváří zdroje konkurenční výhody, zvláště v kreativních odvětvích. Rychlý růst kreativních podniků vyžaduje zaměstnávání většího množství kreativních pracovníků, což však vyžaduje čas a vysoké náklady. Některé firmy optimalizují prostřednictvím znalostní akvizice z externích zdrojů (na trhu nakupují kreativní řešení nebo si je nechají vytvořit tzv. "na míru"). Za pomoci dat z CIS dokazujeme, že spolupráce vede k přelévacím efektům znalostí. Výsledky dokumentují také synergické efekty, které vznikají v případě využití jak interních, tak externích znalostních zdrojů. modelování;znalostní přelévací efekty;spolupráce;kreativní zaměstnanci
eng Modelling Knowledge Spillovers via Collaboration between Creative Employees Creativity and innovativeness represent key factors in obtaining competitive advantage, especially in creative industries. Fast growing creative enterprises employ creative workers, but this process is expensive and time-consuming. Therefore, they often acquire creative skills from external sources, including freelancers, consultants, and other independent enterprises. Here we argue that knowledge spill-over effects are formed via collaboration between internal and external creative workers. We used the EU Community Innovation Survey data for Czech enterprises to show that these effects positively affect innovation activity in creative industries. This result demonstrates the synergistic effect of knowledge that internal and external employees bring to the enterprise. In fact, we did not observe a direct effect of creative skills on the ability to innovate. In contrast, this effect was always indirect, requiring collaboration internal and external employees. modelling;knowledge spillovers;collaboration;creative employees