Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Vady v procesu územního plánování
Autoři: Janderová Jana
Rok: 2014
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference Region v rozvoji společnosti 2014
Název nakladatele: Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání: Brno
Strana od-do: 341-349
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Vady v procesu územního plánování Obce, které vydaly územní plán před rokem 2006, mají dle stavebního zákona povinnost pořídit územní plán v souladu s novými právními předpisy do konce roku 2015. Jelikož jich tak řada doposud neučinila, dá se na tomto poli v brzké době očekávat jejich zvýšená aktivita. Územní plány se vydávají formou opatření obecné povahy. Proces jejich pořizování je poměrně komplikovaný a obce se v jeho průběhu mohou dopustit řady chyb, jež mohou způsobit nezákonnost územního plánu nebo jeho části. Z toho důvodu pak mohou být zcela nebo z části zrušeny v přezkumném řízení nebo správním soudem k podané žalobě. Nejvyšší správní soud ve své judikatuře stanovil algoritmus přezkumu územních plánů a z jednotlivých projednaných kauz lze zobecnit, které vady považuje za zásadní a jaká pochybení lze ještě tolerovat. Nejčastějším důvodem zrušení územního plánu jsou procesní pochybení, zejména špatné vypořádání námitek, nezajištění potřebných podkladů pro vydání územního plánu a vady veřejného projednání. Cílem příspěvku je rozbor jednotlivých procesních vad a poskytnutí jistého návodu, jak proces vést řádně a dovést jej k úspěšnému vydání územního plánu. Územní plán; opatření obecné povahy; procesní vady; námitky; veřejné projednání
eng Urban Planning Process Failures Those municipalities, that have their zoning plans issued before 2006, are obliged under the Building Act to issue a new zoning plan in accordance with the new legislation till the end of 2015. Since a number of them have not yet done so, an increase in activity in this field can be expected in the near future. Zoning plans are issued in the form of a general binding measure. The process of their preparation is quite complicated, thus municipality in the course of it might commit a number of mistakes that can cause the illegality of zoning plan or part thereof. For this reason, it may be wholly or partly cancelled in the review proceedings or by administrative court after an action brought against such zoning plan. The Supreme Administrative Court has established in its jurisprudence a certain algorithm for review of zoning plans. Thus, defects which are to be deemed as essential can be generalized from individual court cases, as well as which errors may still be tolerated. The most common reason for the abolition of zoning plans are procedural errors, particularly poor settlement of objections, failure to ensure the necessary supporting documents for the issue of a zoning plan, and public hearing defects. This article aims to analyze the various procedural failures and provide certain guidance on how to properly lead the process and bring it to a successfully issued zoning plan. Zoning plan; general binding measure; procedural errors; objections; public hearing