Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Inovace výuky předmětu Řízení projektů aneb přínosy projektu IN2
Autoři: Jirava Pavel
Rok: 2014
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Informatika XXVII/2014
Název nakladatele: Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání: Brno
Strana od-do: 37-38
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Inovace výuky předmětu Řízení projektů aneb přínosy projektu IN2 Řízení projektů (často též management projektů, project management) je dnes vyučováno nejen na technických fakultách v celé ČR v mnoha studijních oborech. Řízení projektů není pouze vědecká disciplína, můžeme se na něj dívat z různých úhlů pohledu. Z pohledu manažera, z metodického pohledu, z pohledu člena projektového týmu apod. Jedná se o obor, který se rychle vyvíjí a proto je nutné studijní předmět inovovat. Cílem tohoto příspěvku je popsat průběh a výstupy inovace předmětu Řízení projektů I, realizované v rámci celouniverzitního projektu Integrace a inovace výuky v rámci studijních programů realizovaných na Univerzitě Pardubice (zkratka IN2). V článku je popsána jak tento projekt, jeho cíle, klíčové aktivity a organizační strukturta tak konkrétní kroky inovace jednoho předmětu . V rámci inovace předmětu byly naplněny všechny 4 klíčové aktivity projektu IN2. Byla vypracována nová skripta Řízení projektů, byly modifikovány přednášky, probíhá sdílená výuka jedné přednášky. Dále byla zakoupena odborná literatura jak pro vyučující tak pro studenty, byly inovovány elektronické studijní zdroje pro studenty. Celkově lze hodnotit provedenou inovaci pozitivně. řízení projektů, výuka, inovace
eng Innovation of the course Project management – project IN2 benefits Project management is taught not only at technical colleges all over the country in many fields of study. Project management is not only a scientific discipline, we can look at it from different angles . From the manager's perspective, from a methodological point of view, from the perspective of a member of the project team etc. It is a discipline that is rapidly evolving and therefore it is necessary to innovate it. The aim of this paper is to describe the process and outcomes of the course Project management I innovation. It was realized within a university project Integration and Innovation of Teaching within the Study Programs at the University of Pardubice (IN2). The article describes also the project, its objectives, key activities and organizational structure . Within the innovation of the course were fulfilled all 4 key IN2 project activities. We published university textbook “Project management I” (teaching text for students). We have also established regular sharing of teaching. Furthermore, it was purchased professional literature for both teachers and students. Electronic learning resources for students and the course structure were updated. Innovation can be evaluated positively. project management, education, innovation