Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Supporting Distance Students: Possibilities Of E-Learning Systems
Rok: 2014
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: EDULEARN14 Proceedings
Název nakladatele: International Association of Technology, Education and Development (IATED)
Místo vydání: Madrid
Strana od-do: 1172-1180
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Podpora distančního vzdělávání: Možnosti e-learningových systémů Tento článek se zabývá problematikou tvorby elektronického kurzu pro podporu distančních studentů kurzu Elektronický obchod. Výzkum je zaměřen na dva hlavní problémy; znalostní bázi studentů dvou různých studijních programů a řešení vzájemné komunikace mezi studenty při zpracování projektu. Hlavní myšlenkou kurzu Elektronický obchod je naučit studenty teoretické aspekty e-businessu a dát jim základní informace o použití e-commerce portálů. Současně je potřeba, aby studenti získali znalosti z oblasti obchodní strategie elektronických obchodů, legislativy a také jak efektivně využívat internetové nástroje pro analýzu dat. Kromě teoretických znalostí, které jsou velmi důležité, by absolventi Ekonomické fakulty měli být také schopen převést své znalosti do praxe. Proto jsme zařadili do kurzu i praktického úkoly spojené s vytvořením skutečného e-shopu. Jedná se o poměrně rozsáhlý projekt, a proto jsme vybrali variantu skupinové práce. Skupinová práce může být použit jako účinný nástroj pomoci studentům učit se od sebe navzájem, budovat komunitu a zapojit se obsahu kurzu. Každý tým pak během semestru zpracovává svůj vlastní projekt - e-shop. A tady přichází problém v podpoře distančního vzdělávání studentů a jejich kontakt nejen s učitelem, ale také s ostatními členy svého týmu. Proto bylo nutné zvolit takový e-learningový nástroj, který umožňuje studentům přístup k příslušným studijním materiálům, ale také komunikaci s učitelem a mezi členy týmu navzájem, a které v současné době nabízí nástroje na podporu skupinové práce a sdílené zpracování dokumentů. Distanční vzdělávání; Elektronický obchod; E-learning; Moodle; Vzdělávání
eng Supporting Distance Students: Possibilities Of E-Learning Systems This article deals with the problems of creation of electronic course to support distance students of E-Commerce course. Research problems focus on two main problems; different students' knowledge base of two study programs and problems in communication necessary for the conduct of the project. The main idea of the E-commerce course is to teach students theoretical aspects of e-business and give them fundamental information about the use of e-commerce portals. Nevertheless, this knowledge base would not be enough; students also need to know how to develop business strategy, what legislative requirements have to be met, and how to effectively use Internet data analysis tools. Theoretical knowledge is very important, as it forms a base, but graduates from the economic faculty should also be able to transfer their knowledge into practice. Thus we included into the course also practical task; the creation of real e-shop. This is a fairly extensive project and therefore we have chosen variant of group work. Group work can be used as an effective tool to help students learn from each other, build community and engage with the course content. Each team handles its own project – e-shop. And here comes the problem in supporting distance learning students and their contact not only with teacher but also with other members of their team. It was necessary to choose such e-learning tool that allows students to not only pass the appropriate course materials, but also communicate with the teacher and between the team members to each other and which currently offers tools to support group work and shared document processing. Distance learning; E-commerce; E-learning; Moodle; Teaching