Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Measuring the Performance of Distributors of Food Products in the Czech Republic
Rok: 2014
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: International Scientific Days 2014. Improving Performance of Agriculture and the Economy: Challenges for Management and Policy. Conference Proceedings
Název nakladatele: Slovenská poľnohospodárská univerzita v Nitre
Místo vydání: Nitra
Strana od-do: 179-186
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Měření výkonnosti distributorů potravinářských produktů v České republice Zvyšování výkonnosti je jedním z hlavních atributů úspěšnosti každého podniku. K měření výkonnosti se používá celá řada metod. Klasické metody převážně vycházejí z finanční analýzy, využívají základních ekonomických veličin, jako je zisk, cash flow a rentabilita. K nejvíce používaným metodám, které měří finanční výkonnost podniku patří také poměrové ukazatele (likvidity, aktivity, zadluženosti, rentability, produktivity a kapitálového trhu), pyramidové rozklady a souhrnné ukazatele. V současné době podniky stále více využívají nových přístupů, které využívají kromě finančních také nefinanční měřítka. Nedostatkem finančních údajů je, že odrážejí důsledky řídících rozhodnutí minulého období a jejich vývoj je ovlivněn řadou vlivů, které není možné specifikovat. K nim patří například metody Balaced Scorecard a benchmarking. Součástí příspěvku je benchmarkingové porovnání dvou společností, zabývajících se distribucí potravinářských produktů. balanced scorecard; benchmarking; finanční analýza; nefinanční měřítka; výkonnost
eng Measuring the Performance of Distributors of Food Products in the Czech Republic Increasing performance is one of the main attributes of success for any business. A variety of methods are used in measuring this performance. Traditional methods are based primarily on financial analyses, using economic fundamentals such as earnings, cash flow and profitability. The most commonly used methods for measuring the financial performance of a company include ratios (liquidity, activity, debt, profitability, productivity and capital market), pyramidal decomposition and summary indicators. At present, companies are increasingly using new approaches which, in addition to financial, also utilise non-financial performance measures. The flaw in financial data is that it reflects the results of management decisions of the previous period, and their development is influenced by a number of factors that cannot be specified. These include the methods of a Balanced Scorecard and benchmarking. Part of this paper is a benchmarking comparison of two companies involved in the distribution of food products. balanced scorecard; benchmarking; financial analysis; non-financial performance measures; performance