Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Internal Communication as a Neglected Part of ICT Management
Rok: 2014
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: IDIMT-2014 Networking Societies-Cooperation and Conflict 22nd Interdisciplinary Infoprmation Management Talks
Název nakladatele: Trauner Verlag
Místo vydání: Linz
Strana od-do: 249 - 258
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Interní komunikace jako nezanedbatelná část ICT managementu Příspěvek je zaměřen na jednu z nezanedbatelných částí informačního a komunikačního managementu, kterým je vnitřní komunikace. ICT je jeden ze základních elementů pro formální nastavení funkční vnitřní komunikaci a také má vliv na na její efektivnost. Nedostatečná vnitřní komunikace nepřímo ovlivňuje efektivitu ICT v organizaci. Problém nedostatečného nastavení ICT v organizaci a bariéry větší efektivity interní komunikace byly zjištěny dotazníkovým šetřením. Pro vyhodnocení byly použity metody popisné statistiky, korelační analýzy, metody vícerozměrné statistiky jako faktorové analýzy, cluster analýza a spojené entropie z pohledu jednotlivých bariér. Ukazuje se že, špatně nastavené procesy ze všech zkoumaných bariér (nedostatek času, vůle a znalostí) jsou příčinou že interní komunikace není optimální. Informační systém; ICT; komunikační bariéry; interní komunikace.
eng Internal Communication as a Neglected Part of ICT Management The paper focused on one of the neglected parts of information and communication technologies management which is internal communication. ICT is one of the basic elements (assumptions) for a formal setting of functional internal communication, and it also affects the level of its efficiency. Insufficient internal communication, in turn, indirectly affects efficiency of ICT in the organization. The problem (i.e. insufficient setting up of ICT within organizations which is a barrier for higher efficiency of internal communication) was identified by the conducted survey. Methods of descriptive statistics, correlation analysis and some methods of multivariate statistics such as exploratory factor analysis, principal component analysis and cluster analysis as well as joint entropy were used for the evaluation of the data from the perspective of individual barriers. Wrongly set processes can be the cause of all other barriers because when the processes are wrongly set then, even if there is enough will, time and knowledge, internal communication processes cannot be optimal. Information systems; ICT; Communication barriers; Internal communication