Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Měření tržní orientace ve vzorku malých a středních inovačních podniků
Autoři: Nožička Jiří | Grosová Stanislava
Rok: 2012
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Acta Universitatis Bohemiae Meridionales
Název nakladatele: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Místo vydání: České Budějovice
Strana od-do: 31-42
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Měření tržní orientace ve vzorku malých a středních inovačních podniků Malé a střední podniky tvoří klíčovou součást všech tržních ekonomik. Jejich velikost jim umožňuje flexibilně reagovat na tržní změny a vytvářet pestřejší nabídku produktů pro zákazníky. Významnou roli mají malé a střední podniky v inovačním podnikání, které je nedílnou součástí naší ekonomiky. Inovační produkty mají obecně vyšší schopnost uspět na trhu globální konkurence, protože jsou obtížně okopírovatelné. Vývoj takových produktů je mimo jiné závislý na schopnosti organizace být v kontaktu s trhem a sledovat jeho aktuální vývoj. Tato schopnost je podstatně zlepšena implementací marketingové filozofie, prostřednictvím přístupu tržní orientace. Předmětem zkoumání ve vybraném vzorku podniků je prokázání, že analyzované malé a střední inovační podniky, které přijaly principy tržní do systému řízení podniku, zvýšily svůj podnikový výkon a díky silně inovativním produktům podstatně zlepšily svou pozici na daném trhu. Malé a střední podniky;tržní orientace;inovační podnikání
eng Measuring market orientation in a sample of small and medium-sized innovative enterprises Small and medium-sized enterprises is a key part of all market economies. Their size allows them to react flexibly to market changes and create a more diverse range of products for customers. An important role is played by SMEs in the innovation business which is an integral part of our economy. Innovative products generally have a higher ability to succeed in the global market competition because they are difficult to copying . The development of such products is among others dependent on the ability of the organization to be in touch with the market and follow its current development. This capability is significantly improved by implementing the marketing philosophy through market orientation. Subject of investigation in a sample of enterprises is to demonstrate that the analyzed small and medium innovative enterprises that have adopted market principles to the management system increase their business performance through a strongly innovative products significantly improved its position in the market. Small and medium-sized enterprises;market orientation;innovative entreprenurship