Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Zkvalitňování manažerského rozhodování v obchodní politice podniku
Autoři: Novotný Josef | Košnarová Zita
Rok: 2014
Druh publikace: kapitola v odborné knize
Název zdroje: Nové trendy v podnikové ekonomice a managementu
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: 73-84
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Zkvalitňování manažerského rozhodování v obchodní politice podniku Kapitola pojednává o zkvalitňování manažerského rozhodování v obchodní politice podniku. Hlavním problémem který se objevuje v tržním prostředí, že manažeři musí provádět rozhodování, za určitých podmínek, kdy musí odstranit vzniklé nedostatky. Cílem kapitoly je proto vymezit možnosti, styly a procesy které se nabízí manažerům při rozhodování v současné době. Dále je zde uveden rozhodovací model, který by měl usnadnit aplikaci ve výrobním nebo obchodním podniku. S ohledem na značné a časté změny v tržním prostředí bude potřeba stále hledat nové a aktuální manažerské postupy a metody, které přinesou podniku konkurenční výhodu na trhu. Podniky, které se budou věnovat zkvalitňování rozhodování včetně klíčových faktorů, které mají významný vliv na rozhodovací proces, budou pružněji reagovat na změny v podnikatelském prostředí. podnik; rozhodování; manažer; model; tržní prostředí
eng The improvement of managerial decision-making in business policy of the company The chapter deals with the improvement of managerial decision-making in business policy of the company. The main problem that discovers in a market environment is that managers must make the decisions under certain conditions when deficiencies must be removed. The main aim of the chapter is to define options, styles and processes which are being currently offered to managers in the matter of decision-making. There is presented a decision-making model, which should facilitate the application in production or commercial companies. Given the considerable and frequent changes in the market environment, there will be a necessity to constantly seek new and actual management ways and methods that will bring a competitive advantage in the market to the company. Such companies that will deal with improving of the quality of decision-making, including key factors that have a significant influence on the decision-making process, will respond to changes in the business environment more flexibly. company; make decision; manager; model; market environment