Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Možnosti měření e-governmentu
Rok: 2013
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Interdisciplinární mezinárodní vědecká konference doktorandů a odborných asistentů QUAERE 2013
Název nakladatele: MAGNANIMITAS
Místo vydání: Hradec Králové
Strana od-do: 1131-1139
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Možnosti měření e-governmentu V současné době existuje několik možností vzájemného srovnávání online služeb poskytovaných veřejnou správou, které slouží jako návod či měřítko pro srovnání zemí poskytujících služby e-governmentu. Základní modely využívané pro vzájemné srovnání e-government služeb poskytovaných jednotlivými zeměmi jsou omezeny na hodnocení úrovně zralosti služeb, tj. srovnání úrovně elektronizace a interaktivity e-government služeb. Bohužel nevypovídají nic o úrovni kvality jednotlivých služeb a jejich efektivity. Současně neexistuje jednotný koncept či metodika pro jejich hodnocení. Cílem tohoto článku je přiblížit možnosti měření služeb e-governmentu jak z hlediska sofistikovanosti nabízených služeb, tak i z hlediska jejich kvality a efektivity. e-government; hodnocení kvality; efektivnost; vyspělost e-služeb
eng Possibility of e-government measuring Currently, there are several options for benchmarking online services provided by the public sector, which is used as a guide or a benchmark for comparison between countries providing e-government services. Basic models used for comparison between e-government services provided to individual countries are limited to evaluating the level of maturity of services. They do not say anything about the level of quality or efficiency of these services. At the same time there is no single concept or methodology for their evaluation. The aim of this article is to introduce the possibility of measuring e-government services in terms of both sophistication of services offered and in terms of their quality and effectiveness. e-government; quality; efficiency; maturity of e-services