Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Relation betweem results of the learning potential tests and study results
Autoři: Kubanová Jana | Linda Bohdan
Rok: 2012
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science
Název nakladatele: Česká zemědělská univerzita v Praze
Místo vydání: Praha
Strana od-do: 125-134
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Vztah mezi výsledky testů studijních předpokladů a studijními výsledky Článek se zabývá jedním z problémů univerzitního vzdělávání - s problémem přijímacího řízení. Klasické přijímací zkoušky, obvyklé v posledních letech, byly nyní nahrazeny moderní metodou- testy studijních předpokladů (LPT). Vyvstává otázka, zda je možné predikovat výsledky studia na základě LPT výsledků. Byly analyzovány dvě skupiny studentů, a to studenti, kteří byli přijati v letech 2010 a 2011.Vztah V tomto dokumentu je analyzován vztah mezi studijními výsledky a výsledky testu studijních předpokladů, které poskytuje soukromá společnost Scio,. Byla zkoumána hypotéza, zda lepší výsledky v testu studijních předpokladů jsou zárukou lepších studijních výsledků na vysoké škole. K ověření této hypotézy byly použity jak korelační, tak i regresní analýza. Nevýznamné korelace byla zjištěna mezi výsledky v testu studijních předpokladů a studijní výsledky. Podobně regresní koeficient měl hodnotu blízkou nule. Relevantní závislost mezi testem studijních předpokladů a studijní výsledky nebyla prokázána a hypotéza se ukázala být zcela nesprávné. Přijímací řízení;Gama korelace;studijní průměr;Kendalova korelace tau;testy studijních předpokladů (LPT);regresní koeficient;Spearmanův korelační koeficient
eng Relation betweem results of the learning potential tests and study results The paper deals with one of problems of universities education – with problem of admission process. The classical entrance examinations, common in the last years, were nowadays substituted by modern method – by learning potential tests (LPT). The question whether it is possible to forecast the study results on the base of the LPT results arises at this moment. Two samples of students are analysed in this paper, students who were admitted in the years 2010 and 2011. The relation between study results and results of LPT provided by the private company Scio is analysed in this paper. The hypothesis, that the better results in learning potential test are the warranty of better study results at the university, was examined. To verify this hypothesis both correlation and regression analysis were used. The insignificant correlation was detected between results in learning potential test and study results. Similarly the regression coefficient had value close to zero. The relevant dependence between the learning potential test and study results haven´t been demonstrated and the hypothesis showed to be quite incorrect. Admission process;Gama correlation;grade average;Kendal´s correlation tau;Learning potential tests (LPT);regression coefficient;Spearman´s correlation coefficient