Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Key Features of Strategic Performance Management Systems in Manufacturing Companies
Rok: 2012
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Procedia - Social and Behavioral Sciences
Název nakladatele: Elsevier Science BV
Místo vydání: Amsterdam
Strana od-do: 1103-1110
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Klíčové vlastnosti strategických systémů řízení výkonnosti ve výrobních podnicích Řízení měření výkonnosti podniku se jako reakce na globální trendy a měnící se role podniků rychle rozvíjí. Navzdory tomu, že byly vyvinuty různé holistické systémy, bohužel neexistuje žádný dohodnutý ideální rámec pro měření výkonnosti v literatuře. V této souvislosti je proto předložen dokument, který se zaměřuje na zkoumání vlastností funkcí a rolí systémů měření výkonnosti ve velkých českých výrobních firmách ze dvou úhlů pohledu. První z nich identifikuje a analyzuje aktuální formu řízení výkonu ve vybraných společnostech. Druhý má určit vlastnosti, které musí být splněny, aby v budoucnu mohl být navrhnut efektivní PMS. Zde je třeba zdůraznit, že hlavní diskuse je věnována velkým českým výrobním společnostem z obou hledisek. Za účelem splnění těchto cílů je použita metoda analýzy případových studií. systém měření výkonnosti;výrobní společnosti;finanční a nefinanční ukazatele;strategie
eng Key Features of Strategic Performance Management Systems in Manufacturing Companies The field of business performance measurement a management is developing quickly as response to global trends and changing roles of companies. There is no agreed viewpoint for an ideal performance measurement framework in literature, though many holistic systems have been developed. Within this context, presented paper focuses on investigation of the features, characteristics and roles of performance measurement systems in Czech large size manufacturing companies from two points of view. First is to identify and analyze the current form of performance management in selected companies. Second is to determine the features that have to be met in the future to design effective PMS. At this point it is necessary to emphasize that the main discussion is given to Czech large size manufacturing companies from both points of view. In order to fulfil these objectives, a method of case studies analysis is used. performance measurement system;manufacturing companies;financial and non-financial indicators;strategy