Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Approach to Solving of Decrease in Disproportion Between Groups of Students
Autoři: Novák Martin | Křupka Jiří | Petr Pavel
Rok: 2012
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: DIVAI 2012 - 9th International Scientific Conference on Distance Learning in Applied Informatics - Conference proceedings
Název nakladatele: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Místo vydání: Nitra
Strana od-do: 233-242
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Možné přístupy řešení rozdílů mezi skupinami studentů V tomto příspěvku je prezentován postup, vedoucí ke zmenšení rozdílu mezi studenty prezenčního a distančního studia. Problém byl řešen pomocí virtuální laboratoře, která byla vytvořena v rámci projektu Virtualizace. Tento projekt je částí decentralizovaného programu číslo 3 „Program na rozvoj přístrojového vybavení a moderních technologií“, nadřazený projekt 16/2/2011 - Rozvoj přístrojového vybavení a moderních technologií Univerzity Pardubice, sponzorovaný Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy České republiky. Cílem projektu Virtualizace je eliminovat rozdíly v přístupu k licencovanému softwaru mezi studenty prezenčního a distančního studia. Na základě analýzy možností virtualizace bylo implementováno řešení pomocí Microsoft Terminal Serveru. Byl vytvořen server, kde je nainstalován potřebný licencovaný software pro výuku. Studenti se mohou například z domova připojit na tento server a pracovat na vzdálené ploše serveru. Tímto způsobem mohou studenti řešit školní úlohy odkudkoliv, kde existuje připojení k Internetu. Po velice krátké době využívání této virtuální laboratoře, se prohloubily znalosti obsluhy licencovaného softwaru u studentů distančního studia.
eng Approach to Solving of Decrease in Disproportion Between Groups of Students In this paper a problem of decrease in disproportion between part-time and full-time students is presented. It was solved by way of a virtual laboratory. The lab was created within the solution of the project named Virtualization. It represents the part of the decentralized program No. 3 The development of modern equipment and technology at the University of Pardubice in 2011, is sponsored by the Ministry of Education, Youth and Sports in the Czech Republic. The aim of the project Virtualization is to eliminate the disproportion of free access to licensed software between part-time and full-time students. Based on analysis of virtualization possibilities the solution has been implemented through Microsoft Terminal Server. A dedicated server with needed licensed software was installed. Students can connect this server and get remote desktop. Students can run installed software on the server’s remote desktop as if it was on their private computers. Therefore students can solve specified problems anytime and anywhere, if the connection to the Internet is available. After a very short time of using the virtual laboratory we can say, that the students’ skills in using the licensed software have been broadened as well as knowledge of part-time students. Education. Distance learning. Virtual private network. Virtual lab