Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Zkvalitnění managementu využitím benchmarkingu
Autoři: Zemanová Barbora | Duspiva Pavel
Rok: 2012
Druh publikace: kapitola v odborné knize
Název zdroje: Odpovědný management - inovace v podnikání a veřejné správě
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: 46-66
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Zkvalitnění managementu využitím benchmarkingu Kapitola je zaměřena na využití benchmarkingu v podnikové praxi a ve veřejné správě. Definován je benchmarking a jeho jednotlivé typy - výkonový, procesní, strategický, interní, konkurenční, funkční a generický. S využitím SWOT analýzy jsou popsány nové přístupy k využití benchmarkingu v managementu. Uveden je nový benchmarkingový cyklus zahrnující čtyři fáze. U každé fáze jsou definována rizika a bariery při zavádění benchmarkingu. V závěru jsou uvedeny různé manažerské nástroje, které lze při benchmarkingu využít ke zvýšení efektivnosti jeho využití. management;benchmarking;podniková praxe;veřejná správa;benchmarkingový cyklus;rizika;bariery;manažerské nástroje
eng Improving Management Using Benchmarking The chapter focuses on the use of benchmarking in business practice and in public administration. Benchmarking is defined including its various types - power, procedural, strategic, internal, competitive, functional and generic. Using the SWOT analysis there are described new approaches to the use of benchmarking in management. The new benchmarking cycle involving the four phases is given. For each phase there are defined risks and barriers in the implementation of benchmarking. In conclusion, there are given the different management tools that can take advantage of the benchmarking to increase its efficiency of use. management;benchmarking;business practices;governance;benchmarking cycle;risk;barriers;management tools