Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Manažerské rozhodování s využitím faktorů ovlivňujících kupní chování spotřebitelů
Autoři: Novotný Josef
Rok: 2012
Druh publikace: ostatní - dizertace
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Manažerské rozhodování s využitím faktorů ovlivňujících kupní chování spotřebitelů Disertační práce se zabývá manažerským rozhodováním s využitím faktorů ovlivňujících kupní chování spotřebitelů. Práce vychází z analýzy teoretických poznatků zahraniční a tuzemské literatury včetně současného stavu teorie manažerského rozhodování, segmentace spotřebního trhu a evropského a amerického indexu spokojenosti zákazníka. Na základě výsledků analýzy je stanoven hlavní cíl disertační práce a tři hypotézy výzkumu. Práce obsahuje dva rozsáhlé výzkumy. První se uskutečnil u spotřebitelů starších 18ti let s trvalým bydlištěm v Pardubickém a Královehradeckém kraji. Výzkum byl založen na vybraných faktorech, které mají vliv na kupní chování spotřebitelů při nákupu bytových doplňků a vybavení domácnosti. Z výsledků výzkumu byly vytvořeny dva modely – model shodných a neshodných faktorů a model pavučiny. Oba modely byly ověřeny při druhém výzkumu, který se uskutečnil ve vybraných podnicích podle stanovených kritérií. S využitím statistických metod byly ověřeny hypotézy výzkumu. Práce zahrnuje teoretické a praktické poznatky, které byly získány z odborné literatury a z výzkumů u spotřebitelů a výzkumu u vybraných podniků. Dále zahrnuje ověření navržených modelů, hypotéz a dalších výzkumných otázek. V závěru práce jsou uvedeny teoretické a praktické přínosy výsledků zkoumané problematiky pro rozhodování managementu v oblasti obchodní politiky. manažerské rozhodování;kupní chování;faktory;spotřebitel;segmentace;model
eng The Manager´s Decisions Making with the Use of the Factors Which Influence Purchasing Behaviour The disertation thesis deals with manager´s decision making and uses the factors which influence purchasing behaviour of consumers. The thesis is based on the analysis of theoretical knowledge from foreign and home literature and includes also the state of manager´s decision making theory, the segmentation of consumers´ market and The European and American Index of Consumer´s Satisfaction. The thesis includes two large pieces of research. The first one has been realized together with consumers who are more than 18 years old and who have their permanent address in Pardubický and Královéhradecký region. The research has been based on selected factors, which influence purchasing behaviour of consumers in case of buying housing accessories and household equipment. From the results of the research there have been produced two models – the model of identical and non-identical factors and the cobweb model. Both models have been checked up during the other research, which has been realized according to set criteria in selected companies. The thesis includes theoretical and practical knowledge, which have been get from special literature and from research of consumers and selected companies. It also contains the check-up of suggested models, hypotheses and other research questions. At the end of the theses one can find theoretical and practical contributions of results of the researched issues to manager´s decision making in the field of commercial politics. managerial decision making;purchasing behaviour;factors;consumer;segmentation;model