Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Marketing Mix in Multilevel Marketing Companies
Autoři: Košnarová Zita
Rok: 2012
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Advances in Economics, Risk Management, Political and Law Science
Název nakladatele: WSEAS Press
Místo vydání: Atény
Strana od-do: 275-280
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Marketingový mix v multilevel marketingových organizacích Multilevel marketing jako jedna z možných forem distribuce produktů a služeb a zároveň systém odměňování je mnohými považován seriózní, spravedlivý a etický způsob vedení a fungování organizace, mnohými však nikoliv. Jednou z možností, jak prokázat zda tomu tak je a zda a v čem je významný rozdíl mezi tradiční firmou a multilevel marketing společností je komparace jejich marketingového mixu. Tento článek se zabývá právě MLM systémem a porovnává marketing firem fungujících na základě nepřímého prodeje a firem poskytujících výrobky na základě přímého prodeje, kde jsou navíc prodejci odměňování na základě systému multilevel marketingu. Porovnání je založeno především na základě marketingového mixu 4P, v oblasti služeb pak rozšířeného marketingového mixu 7P. multilevel marketing;marketingový mix 4P;marketingový mix služeb;přímý a nepřímý prodej
eng Marketing Mix in Multilevel Marketing Companies Multilevel marketing as one of possible forms of products or services distribution as well as the remuneration system is widely considered to be serious, fair and ethic way of managing and functioning of the organization. However, many people are still against. One of the possibilities how to prove it and how to show the significant difference between traditional and MLM companies refers to the comparison of their marketing mixes. This article deals in full with MLM system and compares marketing of non-direct sale companies as well as direct sale companies where the dealers are remunerated according to multilevel marketing. This comparison is based on the basis of 4P‘s and extended 7P‘s marketing mix. multilevel marketing;marketing mix 4P’s;service marketing mix;direct and indirect selling