Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Nové trendy testování e-learningových systémů přechod od složitých postupů ke cloud testingu
Autoři: Lněnička Martin | Máchová Renáta
Rok: 2013
Druh publikace: kapitola v odborné knize
Název zdroje: Systémy složité a zjednodušené
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: 232-244
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Nové trendy testování e-learningových systémů přechod od složitých postupů ke cloud testingu Oblast ICT se stále vyvíjí a proniká do všech oblastí lidské činnosti, a proto je nutné držet s tímto vývojem krok. To platí i o testování, kterým by měl každý systém během svého životního cyklu projít. Při současných technických i technologických možnostech již není nutné definovat složité postupy a vytvářet složité struktury. Ano, testování je důležitou součástí návrhu a vývoje systému, ale v celém procesu jsou nejdůležitější výstupy a jejich přidaná hodnota pro optimalizaci systému. Testování by v dnešní době mělo být dosažitelné, opakovatelné, porovnatelné a poskytovat zpětnou vazbu jak v reálném čase, tak i v kontextu s historickými daty. Jednou z možností je využití testovacích nástrojů z oblasti cloud computingu. Tato práce se zabývá popisem a využitím těchto nástrojů při testování e-learningových systémů ? případová studie systému Moodle. e-learning; cloud computing; moodle; cloud testing; testovací nástroje
eng New trends in testing of e-learning systems - transition from traditional approaches to cloud testing ICT continues to evolve very quickly and has now become firmly entrenched in many aspects of human activities. This also applies to testing systems through their life cycle. With the current technical and technological possibilities is no longer necessary to define the complex procedures and create complex structures. Yes, testing is an important part of the design and development of system, but the most important part is the end result and its added value for the system optimization. Testing should be achievable, repeatable, comparable and provide feedback, both in real time and in context with historical data. One possibility is to use the cloud computing technologies. This paper deals with the description and use of the cloud testing tools ? a case study of Moodle. e-learning; cloud computing; moodle; cloud testing; testing tools