Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Using web analytics to study non-price competition in the e-commerce environment
Rok: 2012
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Advances in Computer Science: proceedings of the 6th WSEAS European Computing Conference (ECC '12)
Název nakladatele: WSEAS Press
Místo vydání: Stevens Point
Strana od-do: 187-192
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Použití webových analytik pro srovnání necenové konkurence v e-commerce prostředí Téma tohoto článku se týká možného využití webových analytik ke studiu faktorů úspěchu e-commerce stránek. Vzhledem k tomu, že toto hodnocení je ovlivněno mnoha faktory, využívaly modely navržené v minulosti multikriteriální analýzy. Náš výzkum byl navržen odlišným způsobem. V projektu byl vytvořen nový elektronický obchod jako protějšek k již existujícímu e-shop. Ceny, platební i dodací podmínky zůstaly na stejné úrovni; objednávky obou e-shopů vyřizoval výrobce. Vše bylo nastaveno tak, aby mohl průzkum studovat vliv vybraného faktoru, a sice kvalitu e-shopu. Toto kritérium bylo následně rozděleno do tří rysů; nalezitelnost, použitelnost a design. webová analytika; e-commerce; kvalita; nalezitelnost; použitelnost; design
eng Using web analytics to study non-price competition in the e-commerce environment Topic of this article concerns the example of possible use of web analytics to study the success factors of e-commerce sites. Because this evaluation is affected by many factors, models proposed in the past used to solve multi-criteria analysis. Our research led us through different way. In our project was created new e-commerce site as the counterpart to the existing established manufacturer's e-shop. We set prices, terms and conditions, security and transport cost at the same level. Orders on both websites were fulfilled by the same company (manufacturer), in order to study the impact of a single factor, namely the quality of e-shop. Quality criterion was thereafter divided into three features; findability, usability and design. web analytics; e-commerce; competition; findability; usability; design; quality