Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

A New Measure of Employee Satisfaction
Rok: 2011
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Global Journal of Business Research
Strana od-do: 101-110
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Nová míra spokojenosti zaměstnanců Spokojenost zaměstnanců podporuje nejen efektivní využití lidských zdrojů, ale také uchování a zabezpečení informací, které jsou pro podnik zásadní. Spokojenost snižuje fluktuaci pracovníků, pozitivně ovlivňuje ukazatele produktivity a ziskovosti a tedy i celkovou výkonnost podniku, takže podporuje dlouhodobou stabilitu podniku a jeho konkurenceschopnost. Problémem zůstává, jak spokojenost posuzovat a jak interpretovat zjištěné poznatky, protože významnou roli mohou hrát subjektivní kritéria hodnotitele – proto je vhodné hledat matematické vyjádření. V tomto článku je zpracována metodika hodnocení spokojenosti zaměstnanců s cílem kvantifikovat spokojenost pracovníků, a to pomocí faktoru, který ji nejvíce ovlivňuje, nebo komplexně pomocí ukazatele Spokojenost zaměstnanců. Návrh tohoto ukazatele a popsaný postup umožňuje jeho konstrukci s ohledem na specifika a potřeby konkrétního podniku. Navržený ukazatel byl empiricky ověřován ve vybraném podniku, a to v letech 2003 a 2009. Výsledky obou šetření a jejich komparace ukazují, že Ukazatel spokojenosti má svou vypovídací hodnotu, ovšem v průběhu let je potřebné dílčí ukazatele a jejich váhy aktualizovat, protože se v nich odráží aktuální ekonomická situace podniku i celé společnosti. průzkum hodnocení spokojenosti pracovníků;ukazatel spokojenosti pracovníků;zabezpečení podnikových informací
eng A New Measure of Employee Satisfaction Employee satisfaction supports not only efficient usage of human resources, but also preservation and securing of information vital for company. Satisfaction lowers fluctuation of employees, positively influences productivity indicators, and thus overall company output; therefore it supports long-term stability and also its competitiveness. There is still the problem with evaluating and interpreting of gathered knowledge because it could be greatly influenced by subjective criteria of evaluator – it is, therefore, convenient to look for mathematical expression. It this article methodology for evaluation of employee satisfaction is elaborated; the goal was to quantify employee satisfaction by means of a factor which influences the most or most complexly the indicator of employee satisfaction. The design of this indicator and the process described allow construction with consideration of specifics and needs of certain company. Designed indicator was empirically tested in a selected company in 2003 and 2009. Results of both, researches and their comparison, indicate that Employee satisfaction indicator has predicative ability, but over years it is necessary to update partial indicators and their weights, because they reflect current economic situation of the company and the whole society. employee satisfaction valuation survey;employee satisfaction indicator;company information securing