Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Role znalostí v krizovém řízení
Autoři: Horčička Aleš
Rok: 2011
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Sborník Krizový management 2011
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: 23-27
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Role znalostí v krizovém řízení Soudobá společnost se často označuje jako „znalostní“ nebo „informační“. Do rozhodování manažerů vnáší pozitiva i negativa. Manažeři mají možnost rychle si opatřit velké množství informací s nízkými náklady. Na druhou stranu však velké množství informací může znemožnit efektivní rozhodování. Pro manažery je podstatné využít při rozhodování správné informace a dojít k rozhodnutí včas, k čemuž musí disponovat příslušnými znalostmi. Význam sdílení a používání znalostí vzrůstá v tzv. krizových situacích, které se stále častěji objevují v souvislosti s existencí nových hrozeb (přírodního, technického i lidského původu), a v nichž se manažeři musí rychle rozhodovat. Cílem příspěvku je zdůraznit význam znalostí při rozhodování v krizovém režimu, identifikovat principy práce s nimi a formulovat zásady pro zvýšení efektivity jejich využívání v rozhodovacích procesech krizových manažerů. znalosti;krizové řízení;rozhodování;efektivita;informace
eng The Role of Knowledge in Crisis Management Contemporary society is often called to be "knowledge" or "information". It brings both positives and negatives aspects to managerial decision-making. Managers are currently able to quickly obtain a large amount of information at low cost. On the other hand, a large amount of information may prevent effective decision-making. It is essential for managers to use the correct information and reach the decision in time, which they must have relevant knowledge to. The importance of sharing and using knowledge is increasing in so-called crisis, which are increasingly appearing in connection with the new threats (natural, technical and human origin), which managers must make their decisions quickly in. The aim of the paper is to highlight the role of knowledge in crisis decision-making, to identify the principles of working with them and to formulate the principles for increasing the effectiveness of their use in decision-making of crisis managers. knowledge;crisis management;decision-making;effectiveness;information