Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Benefits of Benchmarking and Knowledge Management Relationship
Rok: 2011
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Proceedings of the 17th International Business Information Management Association
Název nakladatele: IBIMA Publishing
Místo vydání: Norristown
Strana od-do: 890-898
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Přínosy vztahu benchmarkingu a znalostního managementu Cílem výzkumu je zjistit vztah mezi benchmarkingem a znalostním managementem a popsat konkurenční výhody, které podnikům společně přinášejí. V dnešním konkurenčním světě musí být podniky inovativní, zákaznicky orientované, flexibilní a musí být schopny reagovat na prudké změny. Toho mohou dosáhnout tím, že se nepřetržitě učí od ostatních podniků, provádějí benchmarkingové studie, aplikují výsledky získané z těchto studií, adaptují nové nejlepší praktiky, postupy a inovace a vytvářejí infrastrukturu řízení znalostí. Článek popisuje výhody spolupráce benchmarkingu a řízení znalostí. Benchmarking má potenciál pro rozvoj managementu znalostí v podniku. Na druhé straně je znalostní management a efektivní řízení znalostí velmi důležité pro aplikaci benchmarkingu. Tento článek se rovněž snaží podílet na současné debatě o rozvoji teoretického základu pro srovnání přístupů k benchmarkingu a benchmarkingových cyklů. benchmarking;benchmarkingový cyklus;znalostní management
eng Benefits of Benchmarking and Knowledge Management Relationship The purpose of this research is to explore systematic relationship between knowledge management and benchmarking, and describe the value in creation competitive advantage for enterprises. In today’s competitive word enterprises must re-establish themselves to be innovative, customer oriented, faster, flexible, and be able to handle rapid change. This can be achieved by continuously learning from others, doing benchmarking studies, establishing a knowledge management infrastructure to capitalize on and transfer results gained from benchmarking studies, adapting new best practices, and innovations. The paper describes benefits of benchmarking and knowledge management co-operation. Benchmarking has the potential for development of knowledge management in the enterprise. On the other side, managing knowledge and effective knowledge management is very important for doing benchmarking studies. This article also seeks to participate in the current debate on developing the theoretical basis for the benchmarking concept and benchmarking cycle. benchmarking;benchmarking cycle;knowledge management