Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Benchmarking – Methods of Raising Company Efficiency by Learning from the Best-in-class.
Rok: 2011
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: E+M Ekonomie a Management
Název nakladatele: Technická univerzita v Liberci
Místo vydání: Liberec
Strana od-do: 83-96
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Benchmarking – metoda zvyšování výkonnosti podniku učením se od nejlepších z oboru Příspěvek je zaměřen na jednu z metod hodnocení výkonnosti podniku – benchmarking a jeho aplikaci v jednom z podniků působících v odvětví stavebnictví. Benchmarking je již delší dobu jedním z fenoménů, kterým se soudobé moderní řízení trvale zabývá. Konkurenční porovnávání není nic nového, avšak benchmarking vnesl do této oblasti vědecké zásady, vypracoval spolehlivější metodiku a umožnil širokou srovnatelnost. Benchmarking představuje neustálý proces měření systémů, postupů a produktů uvnitř podniku a jejich srovnávání s konkurencí nebo jinými podniky, které jsou nejúspěšnější ve svém oboru. Cílem takového poměřování je osvojení si nových praktik a postupů a především získání informací vedoucích ke zlepšení výkonnosti podniku. Příspěvek popisuje jak teorii benchmarkingu, tak i jeho praktický postup. Výsledkem zkoumané metody benchmarkingu a jeho praktické aplikace je formulování jednotlivých kroků této metody v podnikové praxi, jež jsou součástí základních čtyř fází benchmarkingu, a návazně určení rizik, které mohou úspěšnou realizaci benchmarkingu ohrozit. K nejvýznamnějším rizikům jsou uvedena opatření, které je nutné pro zachování spolehlivosti benchmarkingu dodržet. Tato opatření mají charakter doporučení pro řídicí pracovníky podniku. benchmarking;metody hodnocení podniku;stavební společnost;M-SILNICE, a.s.
eng Benchmarking – Methods of Raising Company Efficiency by Learning from the Best-in-class. The contribution is focused on one of the methods of assessing business performance - benchmarking and its application in one of the companies operating in the construction sector. Benchmarking has been for a longer time one of the phenomena, what contemporary modern management is consistently engaged to. Competitive comparing is nothing new, but benchmarking has brought scientific principles to this area, developed a reliable methodology and enabled a wide comparability. Benchmarking is a continuous process of measuring systems, processes and products within the company and comparing them with competitors or other companies that are successful in same field. It is very important for all companies to constantly monitor their competitors, because it is one of the basic conditions of increasing their efficiency and market share. The aim of such comparing is to adopt the new practices and procedures and in particular to obtain information which leads to improve business performance. The article describes both the theory of benchmarking as well as its practical approach. Accomplishment of examined method and its practical application is the formulation of the phased steps that are part of the four basic phases in business practices of benchmarking. Subsequently the paper identifies risks that may threaten the successful implementation of benchmarking. There are set out measures to be followed to maintain the reliability of benchmarking for the most significant risks in the paper. These measures have the character of recommendations for management employees. Identification of the risks and proposition solution which leads to their elimination is the most important contribution of this article. benchmarking;methods of assessing business;building society;M-SILNICE, a.s.