Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Marketing of Banks - Segment of Students
Autoři: Kuběnka Michal | Ptáčková Petra
Rok: 2011
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Scientific Papers of the University of Pardubice - Series D, Faculty of Economics and Administration
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: 28-39
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Marketing v bankovnictví - segment studentů Konkurenční prostředí nutí banky, aby vytvářely rozdílné marketingové mixy pro rozdílné zákaznické segmenty. Je zřejmé, že diferenciace a inovace může být cestou k získání nových zákazníků nebo k udržení stávajících zákazníků. Studenti jsou specifickým marketingovým segmentem a banky pro ně mají obvykle i specifickou nabídku. Banky si uvědomují, že studenti v budoucnu pravděpodobně dokončí vysokoškolské vzdělání a to je spojeno i s vyšším příjmem, proto tento segment může v budoucnu tvořit VIP bankovní klientelu. Navíc někteří ze studentů jsou zaměstnaní a nevyužívají pouze služby zdarma ale také ty placené. Mnoho z nich využívá i kontokorent s vysokým úročením (obvykle 12-22 % p.a.). Tento článek pojednává o marketingu studentských účtů na českém bankovním trhu a prezentuje výsledky empirického výzkumu z podzimu 2011. bankovnictví;marketingový mix;konkurenceschopnost;inovace;studentské účty;marketingový výzkum
eng Marketing of Banks - Segment of Students The competitive environment forces the banks to make different marketing mixes for different customer segments. It is clear that the differentiation and innovation can be the way how to gain new customers or to hold the current customers. Students are a specific marketing segment and banks usually have specific offer for them. The banks realize the students probably finish higher education in the future. Generally it is true that higher education is connected with higher income and therefore this segment of clients can make the VIP group of bank clients in the future. Moreover some of the students are employed and they use not only the free services but also a lot of paid bank services. Above that many students use the overdraft with high interest rate (usually 12-22 %). This article deals with marketing of student accounts on the Czech banking market and presents the results of empirical research from Autumn 2011. banking;marketing mix;competitiveness;innovation;student accounts;marketing research