Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Subjective and Objective Metrics for Selfevaluation of Public Administration Organization
Autoři: Šimonová Stanislava | Skopečková Hana
Rok: 2011
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: International Journal of Mathematical Models and Methods in Applied Sciences
Název nakladatele: North Atlantic University Union (NAUN)
Místo vydání: Madison
Strana od-do: 48-58
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Subjektivní a objektivní metriky pro sebehodnocení organizace veřejné správy Uplatňování metod monitorování výkonu organizace a řízení kvality produkce je bráno jako nutnost, pokud organizace chce dlouhodobě dosahovat dobrých výkonů. Nicméně organizace veřejné správy mají určité zpoždění v uplatňování těchto metod monitorování a řízení kvality. Je zde sice snaha o zvyšování kvality poskytovaných služeb, nicméně zde schází finanční stimul, tak jak je patrný u výrobních organizací. Procesní přístup a uplatňování měření procesů je podporováno většinou z rozhodnutí nadřízených orgánů. To je důvodem, proč zejména první použití metod kvality je často formální. Metody doporučují použití subjektivních i objektivních ukazatelů, samozřejmě s akcentem na objektivní ukazatele a objektivní postupy hodnocení. Článek se zabývá významem a způsobem použití subjektivních a objektivních metrik pro sebehodnocení organizace veřejné správy; dokládá smysl a použitelnost různých způsobů hodnocení. CAF; hodnocení výkonu organizace; Six Sigma; subjektivní a objektivní metriky
eng Subjective and Objective Metrics for Selfevaluation of Public Administration Organization Application of methods for monitoring organization output and for production quality assessment is considered a necessity, if an organization wants to reach good output in a long-term. However, public administration organizations have certain delay in application of these methods of monitoring and assessment of quality. There is an effort to increase the quality of services provided, but it lacks financial stimulus, which is apparent in production sphere. Process approach and application of measuring processes is supported mainly by decision of superior authorities. That is the reason why first-time usage of quality measuring methods is very often formal. Methods recommend using subjective and objective indicators, of course with accent on objective indicators and objective evaluation processes. The article is engaged in meaning and ways to use subjective and objective metrics for self-evaluation of public administration companies; it documents meaning and usability of various evaluation methods. CAF; evaluation of organization output; Six Sigma; subjective and objective metrics