Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

The Opportunity Costs of Start-up Entrepreneurs according to the Demographic Data
Autoři: Čížek Petr
Rok: 2011
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Sborník příspěvků z XI. mezinárodní konference IMEA 2011
Název nakladatele: Technická univerzita v Liberci
Místo vydání: Liberec
Strana od-do: 197-201
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Oportunitní náklady začínajících podnikatelů vzhledem k demografickým údajům Cílem příspěvku je prezentovat teorii oportunitních nákladů a jejich využití pro inovační centra. Na základě výzkumu Amita, který prokázal spojení mezi oprotunitními náklady a touhou založit vlastní podnikání, se mohou inovační centra řídit teorií oportunitních nákladů pro lepší adresování potřeb svých klientů. Příspěvek se snaží vysvětlit oportunitní náklady pro různé socioekonomické skupiny. oportunitní náklady;start-up firmy;podnikatel
eng The Opportunity Costs of Start-up Entrepreneurs according to the Demographic Data The aim of the conference paper is to present the theory of opportunity cost and its usability to the start-up support organizations. According to the Czech Statistical Office, there is growing birth rate of set up companies (in 2006 – the birth rate is 10,35% for business companies and 9,02% for private entrepreneurs). This amount of new ventures represents the potential customers for the organizations providing the support to the start-up companies. The paper examines how these organizations can find the right potential customers for an advertising campaign. The partial help can provide the results of Amit et al. (1995) study which argued that lower the opportunity costs individual has the higher probability is that he would become an entrepreneur. Using the demographic data the conference paper will try to examine the opportunity costs for different socioeconomic group. The results show the probable efficient target for the advertising campaign of start-up support organization. opportunity cost;start-up companies;entrepreneurship