Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Inovace managementu
Autoři: Stříteská Michaela | Dytrt Zdeněk | Tomancová Lucie
Rok: 2009
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Acta Universitatis Bohemiae Meridionales
Název nakladatele: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Místo vydání: České Budějovice
Strana od-do: 79-84
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Inovace managementu V současném managementu se často setkáváme s tím, že teoreticky uznávaná východiska nejsou v manažerské praxi plně dodržována. Jako příklad lze uvést systémové chápání podniku. V teorii je podnik definován jako relativně izolovaný systém, avšak praxe tuto skutečnost často nerespektuje a umožňuje podniku, aby se choval jako absolutně izolovaný systém. Proto se setkáváme s novými pojmy "shareholder management" a "stakeholder management", které na tento rozpor upozorňují. Pokud praxe nerespektuje teoretické poznatky, management přestává plnit svůj strategický cíl a vytváří cestu ke konzumnímu myšlení i konzumní společnosti. Probíhající ekonomická krize tyto závěry potvrzuje a upozorňuje na jednu z hlavních příčin, za kterou lze považovat absenci etiky v managementu. Cílem příspěvku je inspirovat k zamyšlení nad možnostmi změny dosud uplatňované filozofie managementu. inovace;manažerská etika;shareholder management;stakeholder management;corporate social responsibility
eng Innovation of the Management The contemporary management is often faced with the fact that in theory accepted basis are not in managerial practice fully followed. As an example, could be stated the understanding of the company as a system. In theory, an enterprise is defined as a relatively isolated system, but the practice often does not respect this fact and allows the company to act as an absolutely isolated system. Therefore, we encounter new concepts "shareholder management" and "stakeholder management", which draw attention to this contradiction. If the practice does not respect the theoretical findings, management ceases to fulfil its strategic objective and creates a path to consumer thinking and consumer society. The ongoing economic crisis confirms these findings and highlights one of the main reasons which could be considered as lack of ethics in management. The aim of this paper is to inspire the reader to reflect on the possible changes of management philosophy. innovation;managerial ethics;sharohlder management;stakeholder management;corporate social responsibility