Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Utilization of Quantitative Methods in the Decision Making Process of a Manager
Autoři: Novotný Josef | Duspiva Pavel
Rok: 2010
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Scientific Papers of the University of Pardubice - Series D, Faculty of Economics and Administration
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: 63-69
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Využití kvantitativních metod při rozhodování manažera Při exaktním rozhodování se využívají kvantitativní metody založené na matematických modelech. Modely jsou určitou abstrakci ekonomické reality a jsou založeny na působení různých faktorů a splnění předpokladů pro zkoumaný ekonomický jev. Pro řadu ekonomických jevů a jejich kvantifikaci existuje škála modelů, které v závislosti na jejich formulaci dávají rozdílné výsledky. Pro investiční rozhodování do akcií jsou ukázány různé modely výpočtu vnitřní hodnoty akcie a jejich odchylné výsledky. Pro využití jednotlivých modelů jsou definovány kurzotvorné faktory, na nichž jsou založeny a předpoklady jejich platnosti. To umožňuje manažerům a investorům vybrat vhodný model podle svých preferencí. Využití kvantitativních metod je podkladem pro exaktní rozhodování manažerů. kvantitativní metody;manažer;vnitřní hodnota akcie;modely;rozhodování
eng Utilization of Quantitative Methods in the Decision Making Process of a Manager In the course of exact decision making qualitative methods based on mathematical models are used. Models are abstraction of economic reality and are based on the effect of various factors and the fulfilment of certain assumptions concerning an examined economic phenomenon. For many economic phenomena and their quantification there is a range of models that produce varying results depending on their formulation. In relation to investment decision making various models for calculation of the intrinsic value per share and their differing results are demonstrated. In order to use individual models, market value forming factors, which are the basis of these models, are defined as well as assumptions for their validity. This makes it possible for managers and investors to choose a suitable model in accordance with their preferences. Utilization of qualitative methods is a basis for exact decision making of managers. quantitative methods;manager;intrinsic value per share;models;decision making