Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Společenská odpovědnost v lázeňství: shody či rozdíly? (komparativní studie českého a japonského prostředí)
Autoři: Kraftová Ivana | Masuyama Yoriko | Matěja Zdeněk | Kornfeldová Martina
Rok: 2011
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: E+M Ekonomie a Management
Název nakladatele: Technická univerzita v Liberci
Místo vydání: Liberec
Strana od-do: 123-136
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Společenská odpovědnost v lázeňství: shody či rozdíly? (komparativní studie českého a japonského prostředí) Oblast lázeňství získává na významu v souvislosti se změnou životního stylu, rozvojem tzv. zdravotního turismu a v neposlední řadě rovněž s dynamicky se zvyšující mírou stárnutí populace. Specifika léčebného lázeňství v ČR i tradičního lázeňství v Japonsku ukazují na silnou vazbu k aspektům preferovaných v rámci prosazování společenské odpovědnosti organizací (CSR). Provedený průzkum se zaměřil na zjištění způsobu vnímání jednotlivých aspektů CSR v léčebných lázních, resp. onsen, zjištění způsobu vnímání jednotlivých aspektů CSR orgánu veřejné správy lázeňského místa, porovnání míry shody obou typů subjektů v ČR a porovnání výsledků průzkumu českých léčebných lázní, českých lázeňských míst a japonských onsen. lázeňství;české léčebné lázně;onsen;lázeňská místa;společenská odpovědnost firem
eng Corporate Social Responsibility in Spa Industry: Equalities or Differences? (Comparative Study of Czech and Japanese Environment) The spa industry gains the importance in the context of changing lifestyles, development so-called health tourism and finally with a dynamically increasing rate of population aging. Specifics of spas in the Czech Republic and traditional spa in Japan show a strong linking to the aspects preferred within promoting corporate social responsibility (CSR). A survey that was made was focused on identifying way of the perception of various aspects of CSR in the spa / onsen, identifying way of the perception of various aspects of CSR by the public authority in the spa resort, comparing the level of conformity of both types of groups in the Czech Republic, and comparing the results of the survey of Czech spas, Czech spa resorts and Japanese onsen. spa industry;Czech medical spas;onsen;health resorts;corporate social responsibility