Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Applicability of Six Sigma methodology for services output evaluation
Autoři: Šimonová Stanislava | Skopečková Hana
Rok: 2010
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Proceedings of the International Conference on Applied Computer Science (ACS)
Název nakladatele: WSEAS Press
Místo vydání: Atény
Strana od-do: 297-302
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Použitelnost metody Six Sigma pro hodnocení výkonu služeb Hodnocení výkonu organizace je významnou součástí řízení organizace. Ve výrobní sféře se během let prosadily metody měření a hodnocení výkonu podniku a kvality produkce podniku, přičemž základní principy metod jsou - procesní přístup a orientace výhradně na priority zákazníka. Finanční stimuly ve výrobní sféře jsou pak tou hlavní motivací, které vedou k uplatnění těchto metod. Ovšem i jiné organizace potřebují kvalitu svého výkonu, i jiné organizace mají svého zákazníka (občané ve veřejné správě, studenti ve vzdělávání aj.). Zde však monitorování výkonu je často formální bez objektivního měření. Příspěvek se zaměřuje na uplatnění metody Six Sigma v nevýrobní organizaci, metoda byla ověřena v rámci projektu procesního auditu. CAF; ohodnocení podnikového výstupu; subjektivní a objektivní metriky; Six Sigma
eng Applicability of Six Sigma methodology for services output evaluation Evaluation of organization output creates significant part of organization management. The production sector has experienced, during several years, enforcing methods of measuring and evaluating of organization output and organization quality assessment, while fundamental principles of these methods are - process approach and focus entirely on client’s priorities. The financial stimulus in the production sphere is then the main motivation which leads to application of these methods. Naturally, even other organizations need quality of their output; even other organizations have their clients (citizens in public administration, students in education system etc.). In these cases output monitoring is often formal and without objective measuring. This article focuses mainly on application of Six Sigma method in a non-production organization; method has been verified within process audit project. CAF; evaluation of organization output; subjective and objective metrics; Six Sigma