Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Společenská odpovědnost podniku v dodavatelsko-odběratelských vztazích
Autoři: Kuběnka Michal
Rok: 2009
Druh publikace: ostatní - dizertace
Název nakladatele: Vysoké učení technické v Brně
Místo vydání: Brno
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Společenská odpovědnost podniku v dodavatelsko-odběratelských vztazích Disertační práce se zabývá společenskou odpovědností podniku v dodavatelsko-odběratelských vztazích. Mimo rešerše dosavadního stavu teoretických poznatků ke zkoumané problematice disertační práce analyzuje situaci na trhu podniků v ČR v oblasti společenské odpovědnosti. Za tímto účelem byl proveden rozsáhlý výzkum. Výzkum sledoval, do jaké míry se koncept společenské odpovědnosti promítá do dodavatelsko-odběratelských vztahů. Především se zaměřil na existenci pravidel chování pro dodavatele a také návazností mezi pravidly chování stanovenými odběratelem podniku a podnikem dodavateli. Třetí klíčovou oblastí bylo šetření, do jaké míry má společenská odpovědnost podíl na celkovém hodnocení dodavatele podnikem. Analýzou získaných dat byly přijaty či zamítnuty hypotézy stanovené v úvodu práce. Zjištěné poznatky jsou shrnuty v závěru práce včetně přínosů pro teorii a praxi. společenská odpovědnost podniku;dodavatelsko-odběratelské vztahy;stakeholder;etika;udržitelný rozvoj;společenský výkon podniku
eng Corporate Social Responsibility in Supplier-Customer Relationship The thesis analyses the situation on the business market in the Czech Republic in the field of corporate social responsibility issue. The research investigated to what degree the corporate social responsibility influences the supplier-customer relationship. However, above all the research was focused on the existence of the codes of conduct of the suppliers and also the sequence between codes of conduct set by customer to company and codes of conduct set by company to supplier. The third key area of the research was to find out to what degree the corporate social responsibility contributes to the overall evaluation of a supplier by a company. The analysis of the data collected served for the acceptance of rejection of the hypotheses stated at the beginning of the thesis. The results and the findings gained are summed up at the end of the thesis. The practical as well as the theoretical contributions are mentioned as well.