Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Měření tržní orientace v malých a středních podnicích
Rok: 2009
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Mezinárodní Baťova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2011
Název nakladatele: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Místo vydání: Zlín
Strana od-do: 1-7
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Měření tržní orientace v malých a středních podnicích Příspěvek se zabývá přístupem tržní orientace v malých a středních podnicích. Za dvě desetiletí jeho praktického užívání byl prokázán jeho smysl a účinnost ve všech typech organizací bez rozdílu velikosti či zaměření. Tržní orientace je komplexní a interdisciplinární koncept, jehož implementace může pomoci vytvořit efektivnější organizační strukturu. Podnik, který se chová v souladu s principy tržní orientace, vytváří předpoklad, že bude schopen lépe poznat a následně uspokojit potřeby zákazníků. Aby bylo možné tržní orientaci řídit a hodnotit, je třeba její míru měřit. Použitá měřící metodika musí odpovídat parametrům subjektů, ve kterých je aplikována. Tržní orientace;měření tržní orientace;malé a střední podniky
eng Measuring of Market Orientation in Small and Medium Enterprises This paper deals with market orientation approach in small and medium enterprises. The last two decades of its use in practice proved its effectiveness in all kinds of companies without differences in company size or branch. Market orientation is a complex and interdisciplinary concept whose implementation could help creates a more effective organizational structure. A company with implemented market orientation principles creates the presumption of better understanding and satisfying of customers needs. To manage and valuate market orientation it is necessary to measure its level. The measuring methodology used must correspond with parameters of subjects in which it is applied. Market orientation approach;measuring market orientation;small and medium enterprises