Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Position and Importance of Small and Median Companies in Economy of the Czech Republic
Rok: 2008
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie Podnikanie a konkurencieschopnosť firiem
Název nakladatele: Fakulta podnikového manažmentu EU v Bratislave
Místo vydání: Bratislava
Strana od-do: 381-385
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Pozice a důležitost malých a středních podniků v ekonomice České republiky Předmětem článku je charakteristika, pozice a důležitost malých a středních podniků v ekonomice České republiky. V článku jsou definovány malé a střední podniky podle Nařízení komise (ES) číslo 364/2004. Dále je v článku analyzována pozice malých a středních podniků v České republice z mikroekonomického a makroekonomického pohledu a strategická důležitost malých a středních podniků pro ekonomiku země. Článek obsahuje zároveň stručnou charakteristiku institucionální podpory malých a středních podniků v České republice a efektivnost podpory. malé a střední podniky;institucionální podpora;pozice malých a středních podniků;Česká republika;mikroekonomický pohled na malé a střední podniky
eng Position and Importance of Small and Median Companies in Economy of the Czech Republic Characterization, position and importance of small and median business in economy of the Czech Republic are subject of this paper. Paper defines small and median business in step with Order of Commission (ES) No. 364/2004. Paper also analyses position of small and median business in the Czech Republic from sight of micro-sphere and country macroeconomics and it analyses strategic importance of small and median business for country economy. Short characterization of institutional support of small and median business in the Czech Republic is part of this paper. Efficiency of the support is reviewed also in this paper. small and median business;institutional support;position of small and median business;Czech Republic;micro-sphere sight of small and median business