Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Inovace výuky managementu zavedením manažerských her
Autoři: Horčička Aleš
Rok: 2008
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Sborník z konference Výuka na vysokých školách ekonomického zaměření
Název nakladatele: Škoda Auto Vysoká škola
Místo vydání: Mladá Boleslav
Strana od-do: 74-82
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Inovace výuky managementu zavedením manažerských her Soudobý management nepředstavuje jen dynamicky se rozvíjející vědeckou disciplínu, pružně reagující na stále rychleji se měnící podmínky okolí a situaci na reálných trzích, ale zároveň žádaný interdisciplinární obor studia. Tvůrci manažerských kurzů jsou proto neustále zaměstnáváni úvahami, jak vědecky ověřené poznatky o vedení a řízení lidí co nejúčinněji předat studentům ? budoucím manažerům ? aby se dokázali co nejvíce přiblížit podmínkám praxe. Vzhledem ke skutečnosti, že tradiční formy vzdělávání manažerů mají svá omezení, nelze požadovaného přiblížení teorie a praxe dosáhnout jinak než inovacemi ve výuce. Jedním z možných inovativních nástrojů jsou tzv. manažerské hry, pomoci nichž studenti snadněji aplikují nabyté teoretické vědomosti. Příspěvek vychází z komparace tradičních a nových metod a forem výuky managementu v České republice a z nich se soustřeďuje na možnosti využití manažerských her. Management;výuka;inovace;simulace;manažerské hry.
eng Innovations in Management by Introducing Managerial Games Contemporary management is not only a dynamically developing scientific discipline, flexible responsing to ever more rapidly changing ambient conditions and the situation in the real markets, but also a demand interdisciplinary field of study. The authors of management courses are constantly employed with considerations how scientifically valid knowledge about leadership and management of people as efficiently as possible to forward to students - future managers - to manage transfering it as closely as possible into practice. Considering the fact that traditional forms of managers education have many limitations, it is not possible to get an approach between theory and practice without innovations in education. One of the possible innovative management tools are managerial games, which help students easier to apply their theoretical knowledge into practice. The contribution is based on a comparison of traditional and new methods and forms of teaching management in the Czech Republic and focuses on the use of managerial games. Management;tutorial;innovation;simulation;managerial games.