Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Nedostatky uplatnění tržní orientace v malých a středních podnicích
Rok: 2008
Druh publikace: ostatní - přednáška nebo poster
Název zdroje: Mezinárodní Baťova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2011
Název nakladatele: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Místo vydání: Zlín
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Nedostatky uplatnění tržní orientace v malých a středních podnicích Mnohé malé a střední podniky mívají technicky zaměřený management. Tyto podniky jsou zakládány a následně řízeny odborníky na technologickou problematiku, kteří se domnívají, že analýza zákazníků je zbytečná investice. V praxi však bylo již několikrát prokázáno že implementace vhodných marketingových principů do řízení těchto podniků přináší významnou konkurenční výhodu, neboť umožňuje směřování vývojového úsilí zejména do oblastí, které zákazníci vnímají jako pro ně nejhodnotnější. Článek se zaměřuje na vymezení problémů, chyb a nedostatků při uplatňování marketingové koncepce řízení v malých a středních podnicích. Malé a střední podniky; marketingové řízení; nedostatky a bariéry prosazení tržní orientace
eng Barriers of market orientation implementation Lot of Small and Medium Enterprises have technical and technological oriented management. They spend sources for the product improvement process without detailed analyse of customer?s requirements. These companies are usually founded and managed by technological specialists who think that analyse of customers is useless because they know issues of their product. In practice there is lot of cases which prove that implementation of marketing principles into managing of these companies brings important competitive advantage. These principles helps with targeting of effort into points which customers feels as most valuable for them. Small and medium enterprises, Barriers of market orientation implementation