Skip to main content

Login for students

Login for employees

Publication detail

Marketingová podpora prodeje pojistných produktů
Authors: Pešek Antonín
Year: 2004
Type of publication: článek v odborném periodiku
Name of source: Scientific Papers of the University of Pardubice - Series D, Faculty of Economics and Administration
Publisher name: Univerzita Pardubice
Place: Pardubice
Page from-to: 221-224
Titles:
Language Name Abstract Keywords
cze Marketingová podpora prodeje pojistných produktů Pojišťovnictví je dnes v obtížné situaci. Produkty jsou nepochybně ideálním zbožím. Jejich spotřeba je abstraktní a jejich potřeba závislá. Článek definuje hlavní nástroje marketingového výzkumu v pojišťovnictví. Jde o: výzkum produktu, výzkum možné prodejní podpory, výzkum prodejních metod, výzkum image. marketingový výzkum;pojistné produkty
eng The Marketing Promotion of Sales of Insurance Products The paper deals with marketing research in insurance. Insurance is in difficult position these days. Paper defines main sectors of insurance in view of marketing - it is: product research, promotion research, sales methods research, image research. marketing research; insurance products