Skip to main content

Login for students

Login for employees

Publication detail

Introduction to Management and Marketing
Authors: Lacina Karel | Bachmann Pavel
Year: 2007
Type of publication: odborná kniha
Publisher name: Gaudeamus
Place: Hradec Králové
Page from-to: nestránkováno
Titles:
Language Name Abstract Keywords
cze Úvod do managementu a marketingu Kniha pojednává o klíčových principech managementu a marketingu. V její provní části jsou osvětleny historie managementu, manažerské metody, základní manažerské funkce, zásady strategickénho managementu a managementu změn a osobnoslt managera. Ve druhé části pojednávající o hlavních zásadách marketingu jej především zdůrazněn význam marketingu pro soudobé řízení podnikatelských a nepodnikatelských subjektů. management;marketing;kontrola;strategické plánování
eng Introduction to Management and Marketing The book deals with the information about basic principles of management and marketing. The histiry of management, managerial methods, the main managerial functions, key features of strategic management, the management of change as well as manager´s personality are explained in the first part of the book. The second part of the book deals with principles of marketing. The sigbificance of marketing for the contemporary management is underlined. management;marketing;entrepreneurship;strategy;planning; organizing;staffing;leading;control;marketing strategy;marketing concept;marketing environment;mark;ting research process;marketing mix;marketing channels